Sulfree gewaardeerd met een 8,8

ORDER: +31 (0)85 060 1400

Deze keer vertel ik je graag de eerste 3 van de meest gebruikte marketing tips in de wijnwereld. Zodat je daar doorheen kunt kijken, en de beste wijn voor jou kunt kiezen.Laat je niet meer flessen!

  1. De geest is uit de fles…

De fles. Oorspronkelijk bedoeld om de wijn te kunnen vervoeren, bewaren en uit te schenken. Maar tegenwoordig soms zo zwaar dat je je er een hernia aan sjouwt als ze weer naar de glasbak moeten of zo licht dat het ideaal is om mee te nemen naar een picknick.

Het gewicht/grootte van de fles maakt echt niet uit. Maar zo’n grote stoere fles met brede schouders (zo heet dat in wijnland) en ook nog een diepe ziel (nutteloos! gat in de onderkant) smoelt gewoon heel goed. Daarbij vergeleken lijken die lichte, dunwandige flessen met een platte bodem die veel minder impact hebben op het milieu vaak wat goedkoop. Maar vaak dus niet terecht!

  1. De kleur & vorm van de fles:

Het beste voor de wijn is een donker gekleurde fles. Hierdoor blijft de wijn beter goed (daarom moet je het liefst ook wijn bewaren in een donkere kelder). Dus zo’n doorzichtige fles voor zoete witte wijn, is echt alleen marketingspielerei. Net als van dat mooie ijsblauwe glas.

  1. Ronde vormen…

En de vorm? Die stond van oorsprong voor de streek waar de wijn vandaan kwam. Een bordeaux fles is namelijk zo’n smalle hoge, terwijl Bourgogne flessen meer als een lage brede worden omschreven. En een fles uit de Elzas is heel rank en slank. Maar met het glas wat tegenwoordig door 2 grote glasfabrikanten in Europa wordt gemaakt, kan de wijnboer gewoon kiezen wat hij mooi vindt. En zo’n mooi embleem in het glas? Dat betekent dat hij genoeg verdient om een eigen mal te kunnen betalen bij de glasfabriek…

Dus, laat je niet meer verleiden door die glasmakers met bovenstaande punten, maar door zijn inhoud! Waarbij ik weer uitkom op wijndossier deel 1! Kies vooral de wijn op basis van de druif die je lekker vindt!

Oja, wil je meer weten over wijn en/of Sulfree, schrijf je dan in voor de laatste updates:
[one-half]

[fue_subscribe label=”Email:” placeholder=”Je e-mailadres” list=”Wijntips” submit_text=”Proost!” success_message=”Dank je wel voor je inschrijving!”]
[/one-half]
[clearfix]

Proost!

Jacqueline

 

geschreven door Jacqueline Niesten en gepubliceerd door Telegraaf.nl op 2 oktober 2015.